Aarias medlemsnöjdhet är på en hög nivå
Vi har nu betjänat våra medlemmar som Aaria i över ett år. Aaria inledde sin verksamhet i början av 2021 när Offentliga och privata sektorns arbetslöshetskassan JYTK och Arbetslöshetskassan Statia slogs samman med JATTK-arbetslöshetskassan.
Enligt vår första enkät om medlemsnöjdhet, har vi lyckats bra i vårt arbete. Vi fick särskilt beröm för vår personals pålitlighet och serviceinriktning, samt tillförlitligheten i behandlingen av ansökningar. Våra medlemmar gillade också att det är enkelt att sköta ärenden elektroniskt med oss.
Sammantaget var våra medlemmar nöjda med våra tjänster. Genomsnittet för svaren var 4,97 på skalan 1–6 (1 = dåligt, 6 = utmärkt).
”Vi var mycket glada över den positiva feedback vi fick och är starkt engagerade i att tillhandahålla högklassiga och professionella tjänster inom arbetslöshetsskyddet till alla våra medlemmar även i framtiden. Enkätsvaren lyfte också fram utvecklingsområden – vi tänker satsa mer på kommunikationen med våra medlemmar i framtiden och undersöker möjligheterna att öka tillgängligheten i vår telefontjänst”, säger Petteri Syväoja, servicechef på Aaria.
Tack till alla som svarade! Baserat på din feedback kan vi utveckla vår verksamhet till att bättre uppfylla dina förväntningar.