Medlemmarna är mycket nöjda med Aaria
I januari 2024 genomförde vi en enkät om hur nöjda våra medlemmar är. Syftet med enkäten var att få respons på Aarias tjänster, vår kundservice och vår webbplats. Enkäten besvarades av sammanlagt 774 av våra medlemmar.
På basis av enkäten om medlemsnöjdhet har vi lyckats utmärkt i vårt arbete. Vi fick särskilt beröm för vår sakkunniga kundservice, serviceandan i kundservicen och tillförlitligheten i handläggningen av ansökningarna. Utifrån enkäten fick vi också värdefull respons på saker som vi fortfarande kan utveckla. Tillräckligheten av våra telefontider nämndes som ett sådant utvecklingsmål.
På det hela taget är våra medlemmar nöjda med Aarias tjänster med ett medeltal på 5,13 på skalan 1–6 (1 = dåligt, 6 = utmärkt). Dessutom är NPS-poängen, som mäter kundernas vilja att rekommendera våra tjänster till andra, starka 69. Jämfört med motsvarande enkät 2022 har nöjdheten med Aarias tjänster förbättrats ytterligare. Vid den tidpunkten var svarspoängen i genomsnitt 4,94 och NPS-poängen 59.
Respons från våra medlemmar:
“Allt har alltid fungerat utmärkt för mig: tjänsterna har varit tydliga och saker och ting har lösts snabbt. Tack!”
“Jag är nöjd med den service jag fick på alla sätt. Aaria har god service och kundtjänstpersonal med serviceanda.”
“Har fått goda råd även i knepiga situationer, så inget har lämnats oklart.”
“Jag har varit mycket nöjd och mina förväntningar har överträffats många gånger.”
Vår HR-chef tackar
“I de flesta fall kontaktar våra medlemmar oss i en situation där ansökningsrutinerna för inkomstrelaterad dagpenning känns besvärliga och å andra sidan kan frågor om den egna utkomsten skapa oro. Därför vill vi möta våra medlemmar på ett vänligt sätt i kundservicesituationer, ge dem råd i frågor som gäller utkomstskyddet för arbetslösa och tydligt förklara vilka uppgifter vi behöver för att handläggningen av ansökan ska gå smidigt. Vi har satsat på vår kundservice och enkätens resultat visar att vi har lyckats väl med våra mål. Tack till var och en av våra medlemmar som deltog i enkäten; dina åsikter är värdefulla för oss. Vårt mål är även i fortsättningen att lyssna på våra medlemmars önskemål och utveckla vår kundservice i en så medlemsorienterad riktning som möjligt.”
– Petteri Syväoja