Kontaktuppgifter

Kundtjänst

eKommunikation

Logga in på e-tjänsten eKommuninkation med dina bankkoder eller Mobil ID.

I e-tjänsten kan du bland annat

  • göra ansökningar
  • skicka bilagor
  • se utbetalningsmeddelanden och beslut
  • välja under inställningar hur utbetalningsmeddelandena skickas
  • uppdatera dina kontaktuppgifter och ditt kontonummer
  • skicka meddelanden till vår kundtjänst.

Att kommunicera via e-tjänsten är ett datasäkert och enkelt sätt för dig att sköta dina ärenden i arbetslöshetskassan. Dessutom arkiveras ansökningar, bilagor och meddelanden i systemet så att du senare kan ta fram dem.

Vår telefontjänst betjänar på numret 020 7655 900

Öppettider

  • måndagar kl 9–12
  • tisdagar kl. 12–15
  • onsdagar kl. 9–12
  • torsdagar kl. 9–12.

Samtal till Aarias telefontjänst är avgiftsbelagda. Priset gäller även väntetid.

Avgiften debiteras enligt prislistan för ditt telefonabonnemang:

  • lokalnätsavgiften (lna) när du ringer från ett fast nät
  • mobilsamtalsavgiften (msa) när du ringer från en mobiltelefon
  • utlandssamtalsavgiften när du ringer från utlandet.

Om ditt abonnemang har ett samtalspaket kan du kontakta operatören för att kontrollera om 020-nummer ingår.

Den första timmen är den brådaste i vår telefontjänst och väntetiderna kan vara längre då än senare under telefontjänstens öppettider.

Myndighetslinjen

Vi betjänar myndigheter och samarbetspartners på vår myndighetslinje måndag till fredag kl. 9.00–14.00. Myndighetslinjens telefonnummer har skickats till myndigheter och samarbetspartner.

Kundtjänstens e-postadress

asiakaspalvelu@aariakassa.fi

Skicka inte e-postmeddelanden eller bilagor som innehåller personuppgifter. Vi rekommenderar att du använder e-tjänsten för att skicka meddelanden.

Meddela oss per e-post till asiakaspalvelu@aariakassa.fi om du inte har tillgång till krypterad e-post och inte kan använda vår e-tjänst. Vi skickar dig ett krypterat e-postmeddelande som du kan svara på säkert.

Aarias kundkontakter

Vi använder ofta eKommunikation för våra kundkontakter. När du får ett meddelande via eKommunikation skickas en avisering via sms eller e-post, om du har angett ditt telefonnummer eller din e-postadress till oss. Du kan läsa meddelandet genom att logga in på eKommunikation. Av säkerhetsskäl innehåller aviseringsmeddelanden aldrig en länk till inloggningssidan.

Om vi ringer dig, kommer samtalet från vårt telefonnummer 020 7655 900 (+358207655900).

Vår personal kommer aldrig att be dig om dina nätbankskoder, lösenord eller ditt bank- eller kreditkortsnummer. Du behöver dina nätbankskoder eller ditt Mobil ID enbart när du loggar in på eKommunikation.

Om du misstänker att ett meddelande eller samtal i Aarias namn inte är från oss, bör du inte reagera på kontakten eller fortsätta samtalet. Du kan alltid kontakta vår kundtjänst för att bekräfta att kontakten är äkta.

Kontor

Aaria Arbetslöshetskassa
Elimägatan 5
00510 Helsingfors

Observera att det inte är möjligt att sköta ärenden på ort och ställe i vårt kontor. Vid behov kan du lämna in ansökningar och bilagor i vår brevlåda.

Bli medlem

Medlemskap är en försäkring vid arbetslöshet. Vi betjänar våra medlemmar sakkunnigt, vänligt och snabbt i frågor som rör utkomstskydd.

  • Medlemsavgift endast 6,5 euro per månad.
  • Du kan bli medlem hos oss oavsett bransch.
  • Trygghet genom förbundet även i frågor om anställningsförhållande.
  • Trygga din framtid. Vi finns här för dig!